This is Delphi, A free premium blogger theme for you.

dissabte, 20 d’octubre del 2012

Encara que em considero una persona jove tinc alguns records de la meva àvia que, vistos amb el temps, resulten xocants.

Recordo que la meva àvia fregava el terra de tota la casa de genolls. De debò!. Amb un cubell metàl.lic ple d'aigua, sucava una baieta o el raspall i, agenollada al terra, anava fregant, literalment. Feia un tros -un tros tant gran com li donava la llargada dels seus braços estirats-, s'aixecava i en feia un altre. Més endavant va aconseguir un tros d'escuma gruixudíssima, en forma de 8 que feia servir per posar els genolls a sobre i així no li feien tant de mal. Passava el mateix amb la roba, que havia de rentar-la a mà al safareig de pedra que teníem al taller.


Antigament tothom ho feia així però avui dia ningú no s'imagina fregant el terra sense el "motxo", ni rentant sense la rentadora. I passa el mateix en quasi tots els àmbits.

Les "màquines" ja formen part de la nostra vida quotidiana i fan que algunes coses siguin més senzilles, afortunadament.


Llavors, perquè l'ordinador encara ens fa por? Jo crec que és per la qüestió de la utilitat. Ens diuen que amb l'ordinador podem fer moltes coses però no acabem de veure realment per a què serveix... Ja sabem que no ens mossegarà però com que no el fem servir gaire, doncs no sabem ben bé com funciona ni què podem fer amb ell. Amb els telèfons mòbils això no passa. Ens pot costar més o menys aprendre com funcionen però al final ho aconseguim, perquè tenim molt clara la seva utilitat i sabem que ens faran servei.

I no és una qüestió d'edat necessàriament. Avui mateix llegia un article de l'Enrique Dans, on reflexionava sobre això precisament. Es tracta de donar sentit a l'eina; de trobar-li la utilitat. Llavors tot és més fàcil.

Així doncs, el que hem de fer és pensar (un cop més):
  • Jo voldria poder guardar i veure les fotos dels meus néts. 
Doncs aprenem com passar-les de la càmera de fotos a l'ordinador i veiem quina eina ens anirà més bé per fer el que volem.
  • A mi m'agradaria aprendre a fer servir el correu electrònic perquè tothom en parla però no se com va.
Doncs mirem quin sistema és el que t'anirà millor i aprenem a fer-lo anar.
  • A mi m'agradaria buscar informació sobre coses diferents, veure vídeos d'aquells que fan gràcia, poder parlar amb el meu fill que ha anat a estudiar a l'estranger, portar els números de casa meva per saber en què se'm en van els diners, escoltar i guardar les meves cançons preferides...
Amb l'ordinador podem fer moltíssimes coses diferents, només cal pensar primer què és el que volem fer i posar-nos a treballar. Sense pressa però sense por. Podem convertir l'ordinador en el nostre aliat!

En aquest sentit el curs d'informàtica d'aquest any parteix d'un plantejament de sortida diferent. En comptes d'explicar eines/programes i buscar-los la utilitat, ho farem al revés. Plantejarem un projecte, un treball que haurem de fer i llavors anirem veien les eines que necessitarem per fer-lo.

No cal que ens atabalem tampoc :-) Es tracta de perdre-li la por a l'ordinador, de trobar-li un sentit al que fem, aprendre coses i passar-ho bé.

Veureu com en poc temps sabreu fer coses que no pensàveu i, les coses que ja sabíeu fer, les fareu millor i més de pressa.

Encara no esteu convençuts que heu d'aprendre a fer servir l'ordinador?

1 comentaris:

  1. Si Gemma,i tan que es necessari,i com mes el fas servir,mes te adones de la falta et fa.

    Fins aviat!

    ResponElimina