This is Delphi, A free premium blogger theme for you.

dissabte, 8 de juny del 2013

Fa tres anys que vaig començar el curs d'informàtica de nivell bàsic que organitza l’Ajuntament de Calonge de Segarra i des de el principi que estic súper enganxada a l'ordinador! m'ho passo bé i aprenc a fer coses noves.

El primer any em feia una mica de respecte tot plegat, tot i que ja havia començat a fer els meus primers "pinitos" poc abans, degut a la meva activitat agro-turística vaig haver de començar a treballar amb l'ordinador i amb l'ajut de la meva família em varen ensenyar els primers passos per poder contactar amb els nostres suposats clients de l’agroturisme. Els cursos m’han servit per entendre millor moltes de les coses que estava fent i fer-les de manera més correcta.

He après a treballar un xic més amb el  Word i l’Excel, però encara em queda molt camp per correr! També ara sé com guardar documents a diferents carpetes, com passar una imatge d’un arxiu al altre, com insertar imatges en un document, etc.

Per primera vegada, des de fa tres anys, em vaig fer el meu compte personal al gmail, i cada dia descobreixo la quantitat de coses que es poden fer a través del compte gmail. Des de fer el nostre propi blog, a fer anar el Drive, el calendari  o bé la xarxa social, el “Google+”, que apart de poder compartir missatges escrits, també permet contactar amb video-conferencia, ja que fa pocs dies vàrem fer una entrevista amb la humanista Francesca Cañas, i va ser molt gratificant sobretot per la magnífica persona que és la Francesca, explicant-nos amb tot detall la seva afició d'escriure al seu blog i de com va haver d'espavilar-se per poder crear-lo, vàrem descobrir la seva trajectòria professional i universitària. Doncs ens va fer adonar que quan volem assolir un repte tan sols ens ho hem de proposar i desenvolupar-lo.

Aquest any la novetat ha estat el programa Genoom per poder fer el nostre arbre genealògic, hem descobert també el Drive, una eina interessant per poder elaborar i compartir documents des de qualsevol ordinador! el Diigo, per guardar i compartir els nostres interessos, amb el Picasa hem guardat les fotos que ens han agradat, per després fer-ne un collage, també hem treballat el programa per retocar imatges, el:”picmonkey”, que ens permet fer i desfer molts efectes en qualsevol imatge, i a més es poden fer infinitat de montatges, com per exemple, fer un punt de llibre, una tarja de visita, una postal de Nadal... És qüestió de posar-s'hi i anar descobrint cada vegada més coses, amb aquest programa és amb el que més he disfrutat durant aquest any!

En aquests tres anys no he parat de sorprendre'm! cada dia s'aprèn una cosa nova.
Reconec que hi estic súper enganxada!!! doncs ara fins i tot tinc l’ordinador a la cuina!  i més d'una vegada m'he oblidat de posar la sal a l'olla...no us espanteu…(es broma)



                                                   alumnes i profe del curs 2012-2013


Mercè

1 comentaris: